kategórie článkov

utorok 4. októbra 2016

Plánovanie

Pred rokom som pracovala chvíľu v spoločnosti ako obchoďák. A ako nováčik som si prešla tým klasickým kurzom "ako sa správa obchodný zástupca". Kurz by to bol fajn, keby ti povedali pravdu - že robiť obchoďáka nie je len reprezentovať firmu a predávať, ale predovšetkým kontrolovať stav vozidla ( ráno v šatách dopĺňaš motorový olej, kontroluješ brzdy po tom, ako ťa otočilo, zháňaš autoservis, kde Ti vymenia olej a filter, ktorý Ti firma veľkodušne pošle ),či vykonávaš potrebu na poli, bo najbližších 100 km nie je nikde toaleta. No ale späť ku kurzu :) . Jedna zo základných myšlienok bola, kedy začína Tvoj pracovný deň. Odpoveď, aj keď nadsadená z ich strany, je že večer pred tým. Samozrejme, ako zamestnanec nebudete po 12tich hodinách v aute večer ešte študovať plán na ďalší deň. No dnes sa chcem pozrieť na moju srdcovku - plánovanie.

Prečo som začala plánovať?

Ak by ste sa ma pred rokom spýtali na môj týždenný plán, celkom s istotou by som mala čas. Minulý rok som si dokonca odmietla zakúpiť diár na rok 2015, pretože tie predchádzajúce boli vyplnené len po február.

Čo sa zmenilo? Od začiatku podnikania v minulom roku v septembri som si zrazu potrebovala zapisovať príliš veľa dôležitých vecí. Začínala som síce iba s 1 projektom, dnes pracujem na 3 a 4tý rozbieham, no aj tak som si potrebovala zapisovať stretnutia či poznámky z porád. Môj život bol o rozhodovaní sa každý deň. Nehovorím, že môj temperament a sloboda je zlá. No už mám skúsenosti, ktoré tu nemuseli byť.

Momentálne pracujem z domu. Je to skvelá práca, mnohí si predstavujete ako si sedím s vyloženými nohami a pozerám televízor. A pred 5 rokmi to tak skutočne bolo. Prvýkrát som sa stretla s pojmom "home office" a úprimne povedané, pokašľala som to. Pretože som nemala jasný cieľ. Nevidela som dôležitosť pracovať pre seba a z pohodlia domova. A nevideli to ani moji priatelia, preto prišli poobede na kávu a odišli až večer, poprípade strávili u mňa celé doobedie, ak išli na poobednú zmenu. A z home office sa stali prázdniny. Práca skončila, samozrejme, fiaskom a ja som sa zamestnala v obchodnom reťazci a  bola "pod dohľadom".

Dnes si svoju voľnosť veľmi vážim. Vážim si možnosti ostať s dieťaťom doma, keď je choré. Vážim si možnosť pracovať v noci, keď cez deň potrebujem vybaviť niečo po úradoch.  viac výhod podnikania nájdete v článku už čoskoro


V decembri som si teda zakúpila diár na rok 2016 a bolo to to najlepšie rozhodnutie. Mojou voľbou bol Motivačný diár 2016 od Evity. Je skvelým spojením diáru, kníh a citátov. A čo ma najviac oslovilo sú povinnosti na daný týždeň a na konci mesiaca kolonka, akú odmenu si za svoju prácu dáš :). No kúpiť si diár nikoho neprinúti plánovať si deň. No všetci tí, čo si nezapisujete povinnosti, priznajte sa, koľkokrát sa stalo, že ste na niečo zabudli? Mne sa to stávalo dosť často :). Preto je plánovanie dňa tým najlepším spôsobom. Každý z nás má k dispozícii len 24 hodín, tak prečo ich nevyužiť na práci na svojich cieľoch? Ja už dnes viem, že budúci rok budem potrebovať väčší diár, pretože tu sa mi všetky dôležité veci nezmestia. O tom, čo diár má obsahovať a ako z neho urobiť svoju vizitku sa dočítate už čoskoro.